Kyllikki syntyi vuonna 1950 Kuusamossa Heponiemen pihakamarissa. Hän sai nimensä kylän kätilön, Kyllikki Tammisen, mukaan. Kätilö oli sovittu kutsuttavaksi synnytyksen alettua, mutta hän ei ehtinyt paikalle ajoissa. Vanhemmat olivat päättäneet, että jos lapsi olisi tyttö, hän saisi nimekseen Kaisa Kyllikki.
Kyllikin vanhemmat, Väinö Kantola ja Taimi Kantola (o.s. Hyrkäs, Palosaari), rakensivat oman talonsa 1950-luvun alussa Virkkulantien varteen. Vanhaa Heponiemen tilaa Kantolan suku asutti vielä 1980-luvulle saakka. Virkkula on säilynyt suvulle tärkeänä paikkana, ja siellä asuu nykyisin Kyllikin veli Matti.
Vuonna 1974 Kyllikki avioitui Tauno Törmäsen kanssa. Perheeseen syntyi kolme lasta. Aluksi perhe asui Wetterin vieressä Taunon äidin rakentamassa talossa, kunnes oli aika muuttaa omaan kotiin.
Työuransa Kyllikki teki Kuusamon terveyskeskussairaalassa, jossa hän työskenteli yhteensä 45 vuotta. Työtehtävät vaihtuivat vuosien varrella, ja lopulta hän jäi eläkkeelle perushoitajan tehtävistä. Eläkkeelle siirtymisen jälkeenkin hän teki vielä muutaman vuoden ajan lyhyitä sijaisuuksia. Perushoitajan tutkinnon Kyllikki suoritti Helsingissä. Opiskeluaikana hän matkusti lähes joka viikonloppu lentäen Helsingistä Kuusamoon.
Sukuseuratoiminta on ollut Kyllikille tuttua jo pitkään. Hän on osallistunut äitinsä suvun Hyrkkään sukutapaamisiin sekä puolisonsa puolelta Eksymän sukuseuran tapahtumiin. Törmäsen sukuseuran toimintaan hän tuli mukaan veljentyttärensä Tiinan houkuttelemana.
Kyllikki on aktiivinen harrastaja, eikä hänen päivänsä ala ilman liikuntaa. Hän käy päivittäin uimassa ja pyöräilee kesäisin ahkerasti. Lisäksi hän leipoo säännöllisesti Koillismaan Seudun Muisti ry:n Muistikahvilassa, käy Kuusamon Eläkkeensaajien kerhossa ja toimii taloyhtiönsä hallituksen jäsenenä.
